mardi 3 mars 2009

Réflexions éparses (4), moi ...


... et le PC.
Je suis un addict. je suis dépendant à internet. Mon premier geste du matin ? allumer l'ordinateur. Si je n'ai pas d'ordinateur sous la main, j'allume mon téléphone portable et vais sur internet. Voir mes mails, lire les news, poster des messages sur Twitter ou Facebook est mon quotidien. Rien de très grave, mais je suis convaincu que nous serrons de plus en plus dans mon cas... bienvenue au club!

... et le Marketing Technopologist
Aurais-je trouvé le titre de mes rêves?
Les changements technologiques après l'informatisation, l'arrivée d'Internet, la dématérialisation, la gestion de communautés, etc... implique la création de nouveaux métiers. Benjamin Gauthey que j'ai côtoyé chez Microsoft a écrit un petit article sur le terme Marketing Technopologist. La définition de Marketing Technopologist est la personne interface publique de l'entreprise dans une optique web et nouveaux médias. Ci-dessous la définition du Wall street Journal.

Find a 'marketing technopologist.'
So who should direct a company's forays into Web 2.0 marketing? A number of managers identified an ideal set of skills for an executive that go beyond those of a typical M.B.A. holder or tech expert. We coined the term marketing technopologist for a person who brings together strengths in marketing, technology and social interaction. A manager said, "I'd want to see someone with the usual M.B.A. consultant's background, strong interest in psychology and sociology, and good social-networking skills throughout the organization."
Foot soldiers need to be carefully selected as well. One large technology company weighs employees' proven skills to choose writers for blogs that are read by consumers. The company has long used blogs internally to help employees discuss technical issues, products, and company and industry topics. When it decided to use blogs to raise its profile online, it recruited those who had shown the most skill at blogging within the company. The company currently has about 15 employees who blog publicly, mostly on technology trends, and is recruiting more the same way. Meanwhile, the bloggers plan to meet occasionally to share the lessons learned from their experiences.
Un travail que je trouverais passionnant ... à suivre !

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